Cea mai ,,adevarata'' religie

Pagina 1 din 2 1, 2  Urmatorul

In jos

default Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Emanuel la data de Dum 13 Apr 2008 - 11:38

Fiecare crede ca religia lui este cea adevarata cea reala
Daca ganditi din punt de vedere neutru ce religie credeti ca e cu adevarat ,,reala''?
avatar
Emanuel
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 26
Location : Într-un sat măricel, un oraș forțat.
Data de inscriere : 16/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Ligy la data de Dum 13 Apr 2008 - 11:44

Crestinimul ii cea mai mare religie din lume. Fiecare crede in ce vrea..

Ligy
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 594
Varsta : 26
Location : n`am
Data de inscriere : 19/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Emanuel la data de Dum 13 Apr 2008 - 11:49

Eu cred ca Budismul e cea mai plauzibila religie ceva mai ,,avansata'' ca si Crestinismul adica se refera la toate vietatile la puterea noastra nu a unui Creator si e o religie foarte ,,grea'' deoarece necesita concentrare si intelegere.
avatar
Emanuel
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 26
Location : Într-un sat măricel, un oraș forțat.
Data de inscriere : 16/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Emanuel la data de Dum 13 Apr 2008 - 11:52

Budismul este o religie și o filozofie orientală care a originat în India în secolul al VI-lea î.Hr. și s-a răspândit ulterior într-o mare parte a Asiei Centrale și de Sud-Est. Se bazează pe învățăturile lui Gautama Siddhartha ( Buddha Shakyamuni ), gânditor indian care a trăit între 563 î.Hr. și 483 î.Hr..
De-a lungul timpului, budismul a suferit numeroase scindări, în prezent
fiind o religie foarte divizată, fără o limbă sacră comună și fără o
dogmă strictă, clar formulată.
Budismul aparține grupului de religii dharmice alături de hinduism și de jainism,
păstrând o puterincă influență a elementelor constituente ale acestor
două religii. Mai este numit și "Buddha Dharma", ceea ce înseamnă în
limbile sanscrită și pali (limbile textelor antice budiste) "învățăturile Celui Luminat".
după istoricii moderni), este confirmată de majoritatea cercetătorilor
din zilele noastre în pofida vechilor teorii din trecut care îl
considerau pe acesta mai degrabă un personaj mitologic. Cu toate acestea, biografia lui Gautama Buddha, așa cum este ea prezentată de Asvaghosha în Buddhacarita
(cea mai veche relatare existentă a vieții profetului) abundă de
elemente fantastice și legendare. Budiștii consideră că prințul Gautama Siddhartha s-a născut în Lumbini și a fost crescut în Kapilavastu, aproape de actuala frontieră dintre India și Nepal. Potrivit tradiției, tatăl lui Buddha era conducătorul unei formațiuni tribale numite Sakya. Încă de la nașterea lui Gautama, un vizionar important din regiune, Asita, i-a prezis pruncului un destin proeminent în sfera sacerdotală[2].
Tatăl lui Buddha are însă într-o zi un vis în care își vede fiul
părăsind palatul ca sihastru așa că decide să îl protejeze de
realitatea ostilă care l-ar putea indispune și l-ar putea determina să
aleagă calea ascezei. În ciuda acestor măsuri, Buddha reușește să facă
patru incursiuni în afara palatului, întâlnindu un bătrân foarte
slăbit, un bolnav, un mort și un călugăr. Primii trei îi revelează
efemeritatea existenței materiale, datorită bătrâneții, a bolii și
respectiv a morții, iar călugărul îi dezvăluie calea de a învinge
aceste suferințe umane, și anume prin religie. Prin urmare, Buddha
hotărăște să părăsească orașul și să-și abandoneze bunurile, urmând o
asceză deosebit de dură în junglele Uruvela. După șase ani însă, constată că acest timp de asceză nu îl ajută, nu îi aduce iluminarea[3]. Este deseori ispitit de moarte (Mara) să renunțe la căutarea adevărului și să se dedice numai comiterii faptelor bune [4].
Prin meditație, Gautama Siddhartha reușește să își concentreze toată
atenția asupra eliberării de suferință, capătă revelația reîncarnărilor
sale anterioare și i se dezvăluie legea condiționismului universal. În
cele din urmă capătă „deșteptarea” (bodhi - o traducere populară
în Apus este „iluminare”), la vârsta de 35 de ani, devenind cunoscut ca
„Buddha” ("cel iluminat") sau „Gautama Buddha”. Încurajat de zeul Brahma, Buddha petrece 45 de ani învățându-i pe oameni despre dharma și întemeiază budismul. La Benares,
Buddha își face pentru prima oară cunoscută învățătura și tot aici apar
primii călugări ai comunității budiste. Mai târziu, pe măsură ce Buddha
își răspândește religia, numărul adepților săi crește considerabil, cei
mai importanți dintre aceștia fiind Ananda (discipolul preferat a lui Buddha), Sariputra și Maudgalyayna (doi prieteni din tinerețe). Întorcându-se în comunitatea sa natală, Buddha îl convertește pe tatăl sau la budism dar și pe Rahula, fiul său. Gautama Buddha a murit pe când avea în jur de 80 de ani, în Kushinagara (India),
în urma unui drum istovitor alături de Ananda și a unei boli de
dizenterie. Conform legendei, Buddha a încercat să îl consoleze pe
discipolul său îndurerat spunându-i înainte de a muri: „Destul Ananda,
încetează să te chinui și să jeluiești...Cum poți crede că ceea ce se
naște nu moare? Acest lucru este cu neputință.” [5]
Budismul s-a extins pe întreg teritoriul subcontinentului indian și în țări învecinate (precum Sri Lanka), de-a lungul primelor cinci secole de la moartea lui Buddha. În cele două milenii care au urmat, a pătruns și în Asia și în toate celelalte continente.
Diviziuni


Învățăturile și organizarea monahală instituite de Buddha pot fi numite prin termenul budism pre-sectar,
cu toate că toate diviziunile actuale ale budismului au fost prea mult
influențate pentru a garanta o includere sub acest nume și a delimita
caracterul acestei forme originare. Cea mai folosită clasificare a
budismului de astăzi de către savanți împarte adepții în trei zone
geografice sau culturale: Theravada, budismul est-asiatic și budismul tibetan. O altă clasificare foarte utilizată cuprinde două diviziuni, Theravada și Mahayana,
ultima cuprinzând cele două forme de budism de mai sus. Există însă și
alte modalități de împărțire, utilizate atât de savanți cât și de
credincioșii budiști.
Terminologia utilizată pentru desemnarea grupurilor religioase este de asemenea diversă.

  • Budismul est-asiatic numește budismul răspândit în Coreea, Japonia, Singapore și o mare parte din China și Vietnam.
  • Budismul estic este un nume alternativ pentru budismul est-asiatic
    sau se referă uneori la toate formele tradiționale de budism, în
    contrast cu budismul vestic răspândit în Europa și America.
  • Budismul ezoteric este sinonim cu Vajrayana. Unii savanți au aplicat termenul unor practici ale budismului Theravada întânite în zone precum Cambodgia.
  • Budismul nordic este un nume folosit pentru budismul tibetan.
  • Budismul sud-estic denumește Theravada.
  • Budismul sudic denumește Theravada.
  • Budismul tantric este un alt nume pentru Vajrayana și Tantrayana.
  • Budismul tibetan este budismul întâlnit în Tibet, Mongolia, Bhutan și unele zone din China, India și Rusia.
  • Hinayana este un termen peiorativ utilizat de budiștii Mahayana pentru a desemna Theravada; uneori se utilizează pentru școlile budiste timpurii.
    Hinayana se traduce prin "micul vehicul" în timp ce Mahayana prin
    "marele vehicul". Unele școli Mahayana din Japonia, Coreea, China și
    Tibet nu consideră termenul peiorativ sau denigrator.
  • Lamaismul este un termen învechit, considerat derogatoriu, folosit pentru budismul tibetan.
  • Mahayana
    este o mișcare religioasă ce s-a desprins din sânul școlilor budiste
    timpurii și care s-a scindat mai apoi în budismul est-asiatic și cel
    tibetan. Uneori budismul Mahayana desemnează numai ramura sa
    est-asiatică.
  • Mantrayana este sinonim pentru Vajrayana. Școala Tendai din Japonia a fost influențată de Mantrayana, coform tradiției.
  • Sravakayana un termen alternativ pentru primele școli budiste.
  • Școlile budiste timpurii
    sunt școlile în cadrul cărora budismul a fost divizat în primele
    secole. Dintre aceste școli, doar una a supraviețuit, Theravada.
  • Tantrayana este considerat de obicei o altă denumire a budismului Vajrayana.
  • Theravada este budismul tradițional răspândit în Sri Lanka, Birmania, Thailanda, Laos, Cambodgia, o parte din Vietnam, China, India, Bangladesh și Malaezia.
    Este singura școală budistă timpurie care a rezistat de-a lungul
    istoriei. Uneori termenul este utilizat pentru a desemna toate școlile
    budiste timpurii.
  • Vajrayana
    o formă religioasă care s-a desprins din budismul Mahayana. Este de
    obicei asociat cu budismul tibetan, deși nu există o definiție precisă
    a acestei diviziuni.
avatar
Emanuel
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 26
Location : Într-un sat măricel, un oraș forțat.
Data de inscriere : 16/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Emanuel la data de Dum 13 Apr 2008 - 12:06

# Doctrină

În religia budistă oricine se trezește din "somnul ignoranței",
experimentând o relație nemijlocită cu realitatea, fără să fi fost
instruit de cineva, și predică învățăturile sale celorlalți este numit buddha.
Toți budiștii tradiționali sunt de acord că Buddha Shakyamuni sau
Gautama Buddha nu a fost singurul buddha: se crede că au existat mulți
buddha înaintea lui și că vor exista și viitori buddha de asemenea.
Dacă o persoană obține "trezirea", fără ca neapărat să o și predice
comunității, el sau ea devine arhat (limba sanscrită) sau arahant (limba pali).
Siddhartha Gautama este unic între ceilalți buddha care au existat și
vor exista, deoarece învățăturile lui se concentrează asupra acestui
tip de trezire, numit și "eliberare" sau Nirvana.
O parte din doctrina promovată de Gautama Buddha cu privire la viața sacralizată și scopul eliberării are la bază "cele patru adevăruri nobile", care analizează structura și originea "durerii" (dukkha),
un termen care face referire la suferința și neîmplinirea
caracteristică omului "ne-trezit", "ne-eliberat", aparținând lumii
mundane. Ultimul din cele patru adevăruri nobile, cel care vizează
modul de stopare a durerii, cuprinde "drumul sfânt cu opt cărări", unul
din fundamentele vieții morale budiste.
Numeroase grupuri distincte s-au dezvoltat de la moartea lui Buddha,
având diverse învățături, percepții filosofice, moduri de celebrare a
cultului, etc. Cu toate acestea, există câteva doctrine comune pentru
majoritatea școlilor și tradițiilor budiste, cu toate că doar Theravada le consideră pe toate centrale. S-a constatat că în legătură cu comunitățile budiste se pot face puține generalizări[6].
Budismul prezintă și câteva concepții comune cu celelalte religii dharmice, cum ar fi reîncarnarea ("samsara"), adică reîntruparea ființei în alte forme de existență pe baza rezultantei faptelor comise și a legilor karmice.

Cele trei caracteristici ale existenței


Conform filozofiei budiste, existența, lumea în general are trei caracteristici:
# impermanența (skt. anitya pal. anicca)
# non-sinele (skt. Anātman pal. anatta),
# insatisfacția (skt. duhkha pal. dukkha) sau durerea
# În budism, existența individuală a omului aduce suferință tocmai din
cauză că ea este o simplă sinteză a unor factori impersonali și
impermanenți supuși distrugerii[7], o mixtiune a celor cinci "agregate" (sanscrită - Skandha) ce compun ființa: (1) rūpa - corpul, materialitatea (carnea, părul, dinții, sângele, oasele, temperatura corporală, etc.), (2) vedanā - senzațiile (bucurie, tristețe, indiferență), (3) samjñā - percepțiile (văzul, auzul, gustul, percepția tactilă, olfactivă și spirituală), (4) samskāra - activitatea minții (voință, concentrare, vigilență, respect, confuzie, calm, etc.) și (5) vijñāna - conștiința. Conform lui Buddha sub straturile acestor "agregate" nu există nici un "sine", sufletul veșnic, ceea ce hinduiștii numesc "atman",
fiind doar o iluzie, o irealitate. El consideră că atât trupul, cât și
percepțiile, senzațiile și conștiința nu pot constitui un suflet, o
entitate veșnică, deoarece se află într-o permanentă transformare, sunt
efemere. Existența unui om este relativă, a fost făcută posibilă prin
intersecția unor forțe universale supuse unor schimbări permanente,
este dependentă unei legi a cauzalității, este o componentă trecătoare
a universului și a timpului, "o flacără în această mare de foc"[8].
Budismul nu admite astfel nimic veșnic, neschimbabil, totul fiind
impermanent, schimbător, lipsit de substanță. Astfel, budiștii nu pot
vorbi despre un "eu" veșnic, despre un "sine" ca o entitate continuă,
permanentă, ci despre "non-eu", "non-sine" sau "anatta".
Această impermanență este totodată și foarte vagă, deoarece prin
moartea omului, nu se realizează o distrugere totală a existenței lui,
faptele sale, karma sa, fiind transmise într-o viață următoare prin reîncarnare.
Astfel moștenitorul faptelor este același cu cel care le-a comis, dar
în același timp este diferit de acesta, are cu totul alte "agregate"
componente. Deși par contradictorii, identitatea persoanei reîncarnate
cu cea din viața anterioară și diferența, neidentitatea acestora,
coexistă. Aceeași concepție este abordată și în cazul schimbărilor
umane ca maturizarea, îmbătrânire, etc.: omul devine o altă persoană,
cu toate că rămâne același[9]. Spre deosebire de hinduism,
reîncarnarea budistă nu constă în migrarea sufletului de la un trup
mort spre embrionul unei viitoare ființe, ci continuarea de către un
individ nou a existenței care până atunci se manifesta în cel decedat,
conform încărcăturii karmice acumulate,.
Cele patru adevăruri nobile

Miezul învățăturilor budiste este format din cele patru Adevăruri Nobile[10], expuse în prima predică a lui Buddha, „Predica de la Benares". Primul adevăr privește suferința sau durerea (dukkha).
Pentru el totul este suferință: „nașterea este suferință, bătrânețea
este suferință, boala este suferință, moartea este suferință. A fi unit
cu ceea ce nu-ți place înseamnă suferință. A fi despărțit de ceea ce-ți
place (...), a nu avea ceea ce îți dorești înseamnă suferință”[11]. Al doilea Adevăr Nobil identifică originea suferinței în dorința, pofta sau setea (tanha)
care determină reîncarnările. Această „sete” caută mereu noi
satisfacții. Buddha distinge trei feluri de dorință: dorința de a
satisface plăcerile simțurilor (kama-tanha), dorința de perpetuare (bhava-tanha) și dorința morții (autoanihilării) sau vibhava-tanha.
Cea din urmă nu este, însă, o soluție a eliberării deoarece este o sete
ca toate celelalte și nu oprește ciclul transmigrărilor. Al treilea
Adevăr Nobil proclamă că eliberarea de suferință constă în anihilarea
dorinței. Stingerea acesteia este Nirvana.
În fine, al patrulea Adevăr revelează căile care duc la încetarea
suferinței, Buddha oferind un mijloc prin care dorințele pot fi
suprimate("Calea cu opt brațe" sau "Calea cu opt cărări") [12].
Formularea celor patru Adevăruri Nobile urmează structura unei metode
din medicina indiană: constatarea bolii, cauza ce a determinat-o,
șansele de vindecare și tratamentul bolii. Buddha însuși se identifica
cu un doctor al cărui scop este acela de a trata o persoană grav rănită.
După cum se observă, ideea de suferință domină întreaga filozofie
budistă. Dukkha nu reprezintă doar durere de ordin fizic sau spiritual,
ci și durere existențială ce constă în subordonarea față de propriile
dorințe și sentimente, dependența de diferite principii și condiții de
viață, înstrăinarea de propria persoană, imperfecțiunea, subjugarea
ființei sub propria personalitate, sub propriile instincte sau obsesii,
etc. Durerea este cu atât mai mult amplificată, cu cât perspectiva unor
viitoare reîncarnări o prelungește la infinit.
avatar
Emanuel
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 26
Location : Într-un sat măricel, un oraș forțat.
Data de inscriere : 16/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Emanuel la data de Dum 13 Apr 2008 - 12:07

Reîncarnarea


Dacă în religiile prebudiste ale Indiei sufletul (atman)
constituia elementul trecerii de la o viață la alta prin reîncarnare,
pentru budism acest element este însăși "setea" (tanha) omului de pe
patul de moarte. Neexistând un suflet etern, conexiunea între un
individ actual și unul dintr-o viață preexistentă nu este una de ordin
fizic sau spiritual, ci una morală, pur karmică. Karma unui om este rezultatul faptei la fel ca în hinduism și se bazează pe stricta lege a condiționismului (Pratitya-samutpada)
conform căreia din orice fenomen trebuie să rezulte un altul.
Consecința unei fapte comise în această viață nu se materializează
neapărat în viața imediat următoare, ea putând să se manifeste chiar în
aceeași viață sau în existențe mult mai îndepărtate. Cu toate acestea,
nu fapta în sine determină karma, ci mai degrabă intenția de a o
săvârși și atitudinea celui care o comite. De exemplu, dacă un om are
intenția să facă o anumită faptă, dar este împiedicat, această intenție
va influența karma acelei persoane, cu toate că fapta în sine nu a
modificat cu nimic mediul înconjurător.
Pentru a obține iluminarea, un budist trebuie să se detașeze de
karma și de ciclul reîncarnărilor, deci trebuie să continue să facă
fapte bune, dar cu o atitudine detașată de rezultatul lor. El trebuie
să renunțe la dorință (lobha), ignoranță (avijjā), poftă (tanha), iluzie (moha), egocentrism sau credința într-un sine veșnic (attā) și ură (dosa), să devină impersonal.
În general se crede că nu există o altă metodă de a învinge karma decât pe Calea celor opt brațe. Cu toate acestea, în câteva sutre Mahayana, cum ar fi Lotus Sutra, Angulimaliya Sutra și Nirvana Sutra,
Buddha predică că doar citind, recitând sau auzind sutre puternice cum
sunt și cele sus-numite se șterge o mare cantitate a încărcăturii
karmice.
Bodhi
avatar
Emanuel
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 26
Location : Într-un sat măricel, un oraș forțat.
Data de inscriere : 16/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Emanuel la data de Dum 13 Apr 2008 - 12:07

Nirvana


Gautama Buddha descrie intrarea în Nirvana prin termenii "lipsa de moarte" (pali: amata sau amaravati)
sau "necondiționarea" și consideră că este desăvârșirea spirituală
supremă, rezultatul firesc al cuiva care trăiește în armonie cu
învățăturile budiste, cu dharma.
Nirvana reprezintă starea în care este nimicită suferința și în care
omul se debarasează de ciclul reîncarnărilor, de orice apariție,
dispariție sau transformare. Prin prisma Nirvanei, omul privește cele
cinci "agregate" ale existenței sale ca pe ceva impropriu și devine
indiferent la schimbarea sau anihilarea lor. Relația dintre samsara
și Nirvana este cea dintre iluzie și realitate; prin distrugerea
samsarei nu se pune capăt unei entități existente ci unei aparențe,
prin volatilizarea căreia se lasă loc manifestării depline a
"adevărului". Nirvana este un "neant", cu toate că în diferite credințe
populare ea se materializează sub forma unui spațiu paradiziac.
Majoritatea surselor budiste ce vorbesc despre Nirvana o descriu
prin propoziții negative, pentru că afirmațiile ar putea limita sau
defini greșit realitatea, în timp ce negațiile îi redau cu fidelitate
infinitudinea și absolutul. Unul din termenii caracteristici Nirvanei
este "Šūnyatā",
adică "vid", "vacuitate". Așadar Nirvana este un "Nimic absolut", un
contrariu al lumii pe care o percepem. De asemenea ea este o întrupare
a non-diferenței, a non-distincției, ea transcende orice opoziție,
fiind un spațiu al "autoidentității contradictorii" (coincidentia oppositorum)[16]

Calea de mijloc


"Calea de mijloc"
este principiul care stă la baza tehnicilor budiste și a fost
descoperită de Buddha înainte de iluminarea sa. Ea poate fi enunțată în
moduri diferite:

1. este deseori descrisă ca un model pentru practicile non-extremiste,
o cale moderată care nu acceptă nici extrema josnică, vulgară a
"indulgenței în plăcerea simțurilor" (kamasukhallikanuyoga) nici extrema dureroasă a propriei mortificări.
2. este uneori descrisă ca o mediere între viziunile din domeniul metafizicii: de exemplu, lucrurile există și nu există în același timp.
3. o explicație a condiției Nirvanei, unde toate dualitățile se contopesc și încetează să existe ca entități separate


Refugiu la cele trei giuvaieruri


Recunoașterea celor patru Adevăruri Nobile și urmarea primilor pași
ai "Căii cu opt brațe" necesită "refugiul" în cele Trei Giuvaieruri
(sanscrită: त्रिरत्न Triratna sau रत्नत्रय Ratna-traya, pali: तिरतन
Tiratana) ale budismului. Budismul tibetan adaugă uneori încă un
refugiu în persoana învățătorului lama.
Cele trei giuvaieruri ale credinței sunt:

* Buddha (Cel trezit)
- este un titlu acordat celor care au obținut iluminarea la fel ca
Buddha și care îi ajută și pe alții să o obțină. Termenul "buddha" mai
poate fi înțeles ca înțelepciunea care înțelege Dharma, în această
viziune Buddha reprezentând cunoașterea supremă a realității în
adevărata sa formă.
* Dharma [17]este
învățătura sau legea promovată de Buddha, cuvântul lui Gautama așa cum
a fost consemnat în scrierile budiste. De asemenea termenul înseamnă
legea naturală bazată pe comportamentul unei persoane și consecințele
acestui comportament (acțiune și reacțiune). Poate avea (mai ales în
budismul Mahayana) conotația realității ultime.
* Sangha.
Acest termen înseamnă literal "grup", "întrunire", "congregație", dar
când este folosit în învățăturile budiste se referă la unul din
următoarele două tipuri de grupuri: ori comunitatea monahală (bhikkhus, călugării și bhikkhunis,
călugărițele) ori totalitatea oamenilor care au atins măcar prima
treaptă (Sotapanna) din drumul către iluminare. Conform unor budiști
moderni, sangha îi include și pe laicii care au grijă de călugări și pe
cei care au acceptat respectarea unei părți din codul monastic, fără a
fi încă instituiți cu titlul de călugăr sau călugăriță. Comunitatea
budistă ocupă un rol important în mijlocirea eliberării credinciosului.


Conform scrierilor, Buddha s-a arătat discipolilor ca un model implorându-le să aibă credință (sanscrită श्रद्धा ¶raddhā, Pāli saddhā)
în exemplul lor de om care s-a eliberat de durere și de pericolul
existenței. Dharma însă este cea care conferă credinciosului îndrumări
în procesul de alinare a suferinței și de obținere a iluminării. Sangha
are un rol important în măsura în care menține, conservă învățăturile
autentice budiste și oferă exemple concrete că adevărul răspândit de
Buddha este tangibil.
În Mahayana există tendința de a-l percepe pe Buddha nu ca un simplu
om ci ca o proiecție pământeană a unei entități ce transcende însăși
gândirea. În unele sutre din budismul Mahayana Buddha, Dharma și Sangha sunt văzuți ca o singură Ființă: toate trei giuvaierurile îl constituie pe Eternul Buddha.
Dincolo de importanța lor în mântuirea de suferință, cele trei
giuvaieruri inspiră și o puternică reverență tuturor budiștilor. De
exemplu, venerarea lui Buddha ca persoană istorică sau ca entitate
apriorică a căpătat de-a lungul timpului numeroase forme, iar
transcrierea scrierilor sacre, materializare a Dharmei, este făcută cu
evlavie și teamă.

Šīla (comportament virtuos)


Šīla
(sanscrită) sau sīla (pāli) reprezintă educația morală, comportamentul
etico-ascetic pe care trebuie să-l îndeplinească credinciosul budist.
Este una din cele trei trepte către Nirvana (sila, samadhi și prajna) și a doua dintre "desăvârșiri" (pāramitā)[18]
și se referă la puritatea în cuvânt, în gândire și faptă. Cele patru
condiții ale ¶īlei sunt castitatea, liniștea deplină, calmul și
anihilarea factorilor perturbatori ai pasiunii.
Šīla vizează în general normele de conduită. Există diferite grade ale acestei conduite care corespund "moralității de bază" (cele cinci porunci), "principiilor de bază ale moralei ascetice" (cele opt porunci), "monahismului noviciatului" (cele zece porunci) și "monahismului" (Vinaya or Patimokkha).
Oamenii de rând acceptă de obicei să își asume respectarea "celor cinci
porunci" care sunt comune tuturor școlilor budiste. Dacă doresc ei pot
alege să se supună "celor opt porunci" care au câteva norme adiționale
pentru un ascetism de bază.
Exprimarea "celor cinci porunci" nu folosește o formulă imperativă ca în iudaism sau creștinism,
ele sunt simple îndemnuri de a trăi o viață fericită, fără griji, în
care meditația se poate desfășura în condiții bune. Cele cinci porunci
sunt:
1.
A te abține să iei viața cuiva. (non-violența față de orice formă de
viață)2. A te abține să iei ceva ce nu ți se cuvine.3. A te abține de
la o purtare senzuală necuviincioasă. (abstinență de la desfrânare)4. A
te abține să minți.5. A te abține de la consumarea oricărei substanțe
care duce la
pierderea lucidității minții. (abținerea de la droguri sau alcool)
În cadrul celor opt porunci a treia poruncă legată de comportarea
sexuală este mult mai strictă și devine un îndemn către celibat. Cele
trei porunci adiționale sunt:
6.
A te abține să mănânci în momente nepotrivite. (timpul dedicat mesei se
întinde de dimineața până la prânz)7. A te abține de la dans, folosirea
bijuteriilor, participarea la spectacole, atingerea metalelor
prețioase, etc.8. A te abține de la folosirea unui pat înalt, mare și
somptuos.
Vinaya
este un cod moral specific monahilor. În budismul Theravada el include
un set de 227 de reguli pentru călugări și 311 pentru călugărițe.
Conținutul scrierilor Vinaya (vinayapitaka)
diferă într-o mică măsură de la o școală la alta, fiecare școală
budistă stabilind diferite standarde de aderență la Vinaya. Monahii
începători respectă "cele zece porunci", care în afară de cele cinci porunci includ:
6.
A te abține să mănânci în momente nepotrivite.7. A te abține să cânți,
să dansezi, să folosești un instrument muzical sau să participi la
programe distractive.8. A te abține să folosești parfum, cosmetice sau
podoabe.9. A te abține să stai pe scaune înalte sau să dormi în paturi
somptuase și fine.10. A refuza să primești bani.
În budismul estic, Mahayana acceptă o nouă Vinaya pentru bodhisattva, având principii etice distincte, cum ar fi abstinența de la carne și încurajarea vegetarianismului. Aceste noi norme sunt conținute într-un text numit Brahmajala Sutra (a nu se confunda cu textul pali cu același nume).
avatar
Emanuel
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 26
Location : Într-un sat măricel, un oraș forțat.
Data de inscriere : 16/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Emanuel la data de Dum 13 Apr 2008 - 12:10

Mesajul social al budismului


Budismul desființează din start stratificarea socială, ierarhizarea
și susține egalitatea oamenilor din punct de vedere moral. Buddha dorea
abolirea sistemului de caste prezent în India și nega valorile numelui
și al familiei și trăinicia lor [21].
Se promovează nu doar o compasiune (karunā) și o iubire necondiționată
față de semeni (pali:mettā; sanscrită:maitrī), ci o identificare a
eului cu însăși ființa persoanei iubite. Budismul consideră că egoismul
și sentimentul sinelui provin din limitarea denumirii de "eu" la
propria persoană, și numai prin extinderea termenului asupra lumii
înconjurătoare, prin dilatarea granițelor proprii se poate ajunge la
iubirea adevărată. Buddha descrie această lărgire a orizontului prin
privirea simbolică a celor șase direcții:

* Privind spre est, un copil ar trebui să fie bun cu părinții
săi, să îi ajute, să le păstreze tradiția, să fie demn de moștenire și
să îndeplinească ritualurile cuvenite la moartea lor. La rândul lor
părinții trebuie să îi protejeze, să-i încurajeze în acțiunile
benefice, să îi lanseze într-o carieră, să se asigure că au un soț
potrivit/o soție potrivită și să le acorde o moștenire bună.
* Privind spre sud un elev trebuie să își respecte
învățătorul, să muncească din greu și să fie nerăbdător să învețe. Un
învățător trebuie să asigure o educație bună elevului, să se asigure că
acesta a înțeles bine informațiile și să-i ajute să își atingă țelurile.
* Privind spre vest un soț trebuie să își trateze soția cu
bunătate, să îi fie fidel, să împartă autoritatea cu ea și să îi
asigure bunăstarea. O soție trebuie să fie grațioasă, loială și
muncitoare.
* Privind spre nord un prieten trebuie să fie generos, protectiv și leal prietenilor săi și să îi ajute la nevoie.
* Privind spre nadir un angajator trebuie să fie bun cu
angajații săi, să le distribuie sarcini conform abilităților lor, să le
asigure mâncare și plată, să îi ocrotească când sunt bolnavi și să le
permită dreptul de a pleca. Un angajat trebuie să meargă la muncă
devereme, să plece târziu, să fie cinstit cu angajatorul său și să îi
mențină o reputație bună.
* Privind spre zenit un om obișnuit, laicii trebuie să îi
respecte pe cei care s-au dedicat vieții spirituale, să fieamabil și
binevoitor în faptă, în vorbă și în gând, să le acorde casa lor ca
adăpost și să îi aprovizioneze cu cele necesare vieții. De asemenea, un
monah trebuie să îi împiedice pe laici de la comiterea păcatelor, să îi
încurajeze să fie buni, să propovăduiască dharma, să clarifice
mirenilor ceea ce acesștia nu înțeleg din învățăturile lui Buddha, să
le arate calea cea dreaptă și să îi iubească nemăsurat de mult[22].


Budismul nu condamnă acumularea bogățiilor de către oamenii
obișnuiți ci chiar o încurajează, cu toate că monahii nu au voie să
atingă bani sau să se implice în viața economică. Astfel din punct de
vedere sociologic
putem vorbi de două tipuri de budism: "budismul nirvanic" care are ca
unic scop eliberarea și detașarea de samsara și "budismul karmic" care
îndeamnă omul să săvârșească fapte bune pentru ca într-o viață viitoare
pozitivitatea karmei să-l situeze într-o poziție mai apropiată de
condiția iluminării. Budismul nirvanic încurajează de asemenea faptele
bune, dar cere detașarea de rezultatul lor și renunțare ceea ce este
inaccesibil pentru unele persoane fără o vocație monahală[
avatar
Emanuel
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 26
Location : Într-un sat măricel, un oraș forțat.
Data de inscriere : 16/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Ligy la data de Dum 13 Apr 2008 - 12:11

Loool..ia`o mai incet. Ce atata interes pentru budism? il slujesti si tu pe Buda cumva?

Ligy
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 594
Varsta : 26
Location : n`am
Data de inscriere : 19/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Emanuel la data de Dum 13 Apr 2008 - 12:24

1. Buda nu trebuie slujit si respectul fata de Budism vine din interesul prezent in Crestinism(Cruciade Separarea celor doua Biserici, Preotii strica multe din Invataturile lui Hristos, indiferenta celor care se numesc ,,Crestini'', de exemplu copilul care se roaga in fiecare seara, scrie doar I love Jesus are un comportament cu care este invatat sa alunge animalele si rare ori este invatat sa le iubeasca
In multe faze cei ,,pe ultima suta de metri'' se refugiaza in Crestinism cu speranta ca ,ce a facut rau in intreaga viata se iarta daca merge la Biserica.

Cel mult 7% din ,,Crestini'' il Iubesc pe Hristos nu ,,Se tem de Hristos'' si multi sunt ,,Crestini'' dar habar nu au ce inseamna Crestinismul in sine

Eu unul cred ca Hristos a fost un om bun care a adus ideea de ,,Bine colectiv'' care a facut mult bine Umanitatii si il respect

Unii ,,Crestini'' merg la Biserica se roaga cand ies afara injura sau cand vad un caine de exemplu da cu piciorul in el sau cu pietre nu il agreaza sau Buda te invata ca musca ,care te deranjaza are un scop vrea doar sa supravietuiasca

Miss Ligy puteti afirma ca sunteti ,,crestina'' cu adevarat?
avatar
Emanuel
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 26
Location : Într-un sat măricel, un oraș forțat.
Data de inscriere : 16/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de red_light la data de Dum 13 Apr 2008 - 13:20

ce te face sa crezi ca tot ce a zis Gautama Siddhartha este si adevarat ?
de ce nu ce a zis Hristos este adevarat ? ai vreo dovada in plus fatza de ceilalti 6 miliarde de locuitori ai planetei ?

avatar
red_light
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 336
Varsta : 30
Location : stei
Data de inscriere : 20/10/2007

Vezi profilul utilizatorului http://www.artophoto.deviantart.com

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Ligy la data de Dum 13 Apr 2008 - 13:21

red_light a scris:ce te face sa crezi ca tot ce a zis Gautama Siddhartha este si adevarat ?
de ce nu ce a zis Hristos este adevarat ? ai vreo dovada in plus fatza de ceilalti 6 miliarde de locuitori ai planetei ?

Da bine zici..n`are nici o dovada

Ligy
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 594
Varsta : 26
Location : n`am
Data de inscriere : 19/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Emanuel la data de Dum 13 Apr 2008 - 13:23

Eu ma refeream ca are cele mai bune ,,invataturi'' din Lume cumva negati ,,interesul'' omniprezent in Crestinism?
avatar
Emanuel
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 26
Location : Într-un sat măricel, un oraș forțat.
Data de inscriere : 16/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de red_light la data de Dum 13 Apr 2008 - 13:29

Emanuel a scris:Eu ma refeream ca are cele mai bune ,,invataturi'' din Lume cumva negati ,,interesul'' omniprezent in Crestinism?

cu ce are cele mai bune invataturi ? cu asta ??? :
Emanuel a scris:De-a lungul timpului, budismul a suferit numeroase scindări, în prezent
fiind o religie foarte divizată, fără o limbă sacră comună și fără o
dogmă strictă, clar formulată.

"învățăturile Celui Luminat".
după istoricii moderni), este confirmată de majoritatea cercetătorilor
din zilele noastre în pofida vechilor teorii din trecut care îl
considerau pe acesta mai degrabă un personaj mitologic. Cu toate acestea, biografia lui Gautama Buddha, așa cum este ea prezentată de Asvaghosha în Buddhacarita
(cea mai veche relatare existentă a vieții profetului) abundă de
elemente fantastice și legendare.

dupa parerea mea l`am putea compara cu Creanga sau Eminescu si ei au avut o viatza la fel de fantastica si legendara.


altceva: de ce esti sigur ca cele mai bune din lume ?? cum faci diferenta intre bun si rau ?
avatar
red_light
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 336
Varsta : 30
Location : stei
Data de inscriere : 20/10/2007

Vezi profilul utilizatorului http://www.artophoto.deviantart.com

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Emanuel la data de Dum 13 Apr 2008 - 15:57

Cred ca daca te concentrezi aidoma lor gandesti clar putin vezi lucrurile altfel ei respecta si o furnica pe cand noi deabia oamenii
avatar
Emanuel
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 26
Location : Într-un sat măricel, un oraș forțat.
Data de inscriere : 16/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de eaASy la data de Dum 1 Iun 2008 - 16:49

Ortodox

_________________________________

www.trilulilu.ro/EaASY/audio
-----------------------------------------------------------------------------------
avatar
eaASy
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 392
Location : i support photoshop
Data de inscriere : 14/10/2007

Vezi profilul utilizatorului http://schhh.ro

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Steianu la data de Joi 6 Noi 2008 - 0:18

Nu exista o religie mai "adevarata" ca alta.

Mi-am pus mereu intrebarea de ce atatea religii si exista un singur D-zeu,pe care-l numiti-l cum vreti voi:"D-zeu;Allah;Budha;Iehova..etc" Rapsunsul,privind lucrurile prin prisma mea,ar fi nevoia unor indivizi de a subjuga "prostimea" prin forta religiei.Daca stam sa privim de-a lungul istoriei cei care au detinut puterea religioasa au inscaunat si detronat domnitori,au strans averi colosale si au avut drept de viata si de moarte asupra maselor.
Personal,nu ma intereseaza ce religie are interlocutorul meu,fiecare e liber sa creada in ce vrea si atat timp cat nu incearca sa ma "converteasca" putem fi cei mai buni prieteni.
avatar
Steianu
junior
junior

Numarul mesajelor : 21
Varsta : 44
Location : Singur in multime...
Data de inscriere : 28/10/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de bishop la data de Joi 6 Noi 2008 - 7:25

asa zic si eu,nu exista cea mai adevarata religie cea mai cool, io nushu de ce dracu face-ti subiecte de astea
avatar
bishop
thug
thug

Numarul mesajelor : 146
Data de inscriere : 08/02/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Emanuel la data de Joi 6 Noi 2008 - 18:49

... Din moment ce sunt mai multe normal ca doar una e cea adevarata sau niciuna...
avatar
Emanuel
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 26
Location : Într-un sat măricel, un oraș forțat.
Data de inscriere : 16/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de beckham la data de Joi 6 Noi 2008 - 19:05

fiekare are dreptul la o parere...
avatar
beckham
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 361
Data de inscriere : 12/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Steianu la data de Sam 8 Noi 2008 - 0:31

beckham a scris:fiekare are dreptul la o parere...

Emil daca tot emiti pareri ar fi frumos sa le si sustii cu ceva argumente."Destupa-ne" si pe noi la minte. Wink
avatar
Steianu
junior
junior

Numarul mesajelor : 21
Varsta : 44
Location : Singur in multime...
Data de inscriere : 28/10/2008

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Emanuel la data de Dum 9 Noi 2008 - 18:01

Steianu nu stiu la cine te refereai dar observ ca ai obiceiul de a citi doar ultimele posturi iar forumul ... nu e de ieri.


Ultima editare efectuata de catre Emanuel in Lun 10 Noi 2008 - 19:13, editata de 1 ori
avatar
Emanuel
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 26
Location : Într-un sat măricel, un oraș forțat.
Data de inscriere : 16/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de red_light la data de Dum 9 Noi 2008 - 19:48

Emanuel a scris:Steianu nu stiu la cine te refereai dar observ ca ai obiceiul de a citi doar ultimile posturi iar forumul ... nu e de ieri.
si ce ai zis tu nu are nici o legatura cu ce a zis el, el ii cerea parerea lui beckam despre acest subiect intr`un mod pe care tu nu cred ca ai sa il intelegi vreodata. incearca sa nu mai faci remarci stupide si aberante pt ca nu esti la prima abatere de genul asta. lumea e binevenita la noi pe forum indiferent de parerea acestuia, indiferent ca a citit forumul sau nu, are dreptul sa isi spuna parerea. si apropo, se scrie, se citeste, se pronunta: "ultimele"

_________________________________
People say i have a bad attitude !!! I say Fuck`em
www.artophoto.deviantart.com
avatar
red_light
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 336
Varsta : 30
Location : stei
Data de inscriere : 20/10/2007

Vezi profilul utilizatorului http://www.artophoto.deviantart.com

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Emanuel la data de Lun 10 Noi 2008 - 19:19

Ooo mss red pentru observatie chiar nu stiu cum mi-a scapat.Cat despre ,,remarcile stupide'' da am si mai ales am avut mai multe dar fiecare cu chicsurile lui Wink cat despre remarca, criticile sunt constructive de foarte multe ori daca nu de fiecare data. .. ....
avatar
Emanuel
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 712
Varsta : 26
Location : Într-un sat măricel, un oraș forțat.
Data de inscriere : 16/10/2007

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de red_light la data de Mar 11 Noi 2008 - 7:37

Emanuel a scris:Ooo mss red pentru observatie chiar nu stiu cum mi-a scapat.Cat despre ,,remarcile stupide'' da am si mai ales am avut mai multe dar fiecare cu chicsurile lui Wink cat despre remarca, criticile sunt constructive de foarte multe ori daca nu de fiecare data. .. ....
Emanuele incepi sa ma uimesti. Parca ai inceput sa te maturizezi, tine`o tot asha.

_________________________________
People say i have a bad attitude !!! I say Fuck`em
www.artophoto.deviantart.com
avatar
red_light
membru fondator
membru fondator

Numarul mesajelor : 336
Varsta : 30
Location : stei
Data de inscriere : 20/10/2007

Vezi profilul utilizatorului http://www.artophoto.deviantart.com

Sus In jos

default Re: Cea mai ,,adevarata'' religie

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Pagina 1 din 2 1, 2  Urmatorul

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum